snelheid smartftp

Is het mogelijk de snelheid van smart ftp te verhogen door de buffersize die normaal op 8 ofzo staat te veranderen?
Want ik zit hier op een ftp site en meesten halen daar af aan 36kB/s en ik aan 4kB/s als ik geluk hebn
ik heb een pentium 4 pc met 512 mb sdram en 80 gb geheugen, dus aan mijn pc zal het nie liggen hoopik, verder heb ik ook een telenet aansluiting ( breedband), en ik zit nog bijlange niet over mijn limiet.

Iemand tips? :oops:

Op zich speelt er bij de snelheid van een verbinding wel meer mee. Bijvoorbeeld hoe jouw provider (Telenet) met de FTP-server verbonden is. Het zou kunnen dat daar wat meer servers tussen zitten.

SmartFTP biedt diverse mogelijkheden om de overdracht efficienter te doen verlopen. Echter heb ik er zelf weinig zicht op wat in welke mate bijdraagt aan het verhogen van de snelheid. En dat zal ook heel erg afhangen van iemands download-gedrag. Je kunt bijvoorbeeld via meerdere threads downloaden. Daardoor kan het sneller binnengehaald zijn, maar het kan ook dat de threads elkaar in de weg gaan zitten als je het te hoog zou instellen. Kortom, dat is een kwestie van uitproberen. SmartFTP staat standaard zo ingesteld dat de doorsnee-gebruiker er het meeste baat bij heeft. Maar als je meer uit SmartFTP wilt halen dan worden die mogelijkheden via het Opties-venster geboden.