website aanpassen

Hallo,ik ben nog maar net bezig met het leren werken met frontpage.ik heb de site als probeersel online gekregen met het prog smartftp.hoe heb ik dit gedaan:alle mappen en html-bestanden die ik in mijn map mijn webs had staan heb ik in het rechtervenster van smartftp gesleept en hopla alles stond online al heeft het wel even geduurd.Maar als ik nu iets wil aanpassen aan de site hoe doe ik dat dan?ik kan natuurlijk via dezelfde bewerking de hele site eraf halen en vervolgens opnieuw alles online zetten maar ik neem aan dat dit niet de juiste methode is.Kan er iemand deze beginner even verder helpen a.u.b

mm ik ben geen voorstandere van frontpage maar toch biedt het handige dingen. De upload functie zorgt ervoor dat automatisch alleen de bestanden geupload worden, die zijn veranderd. Met smartFTP ga je inweze niets anders doen, gewoon de bestanden vervangen die jij veranderd hebt, dus niet de gehele site.

Danny,daar ligd mijn probleem.ik had in frontpage een naamanimatie geplaatst in de map immages.vervolgens de index geopend,invoegen afbeelding uit bestand images en klaar.opslaan en dan heb ik het index document opnieuw in smartftp gesleept waarna de melding:dit bestaat al wil u het vervangen waarop ik ja antwoord.toch is op mijn site niets veranderd.En dat begrijp ik dus niet.wat zou ik hier nog verkeerd gedaan hebben?

zeer simpel, uw browser heeft de pagina gecached en laat deze nog altijd opnieuw zien, probeer uw cache (disk en memory) te ledigen, enkele keren op refresh te duwen, internet explorer en/of systeem opnieuw op te starten.

Home-J;ik ben even niet mee.wat bedoel je met cache(disk&memory)wissen is dat bij internetopties bestanden wissen cookies wissen alle bestanden wissen?en wat bedoel je met refrech een paar keer?waar vind ik deze optie?of ben jij over smartftp aan het praten?sorry dat ik wat vragen stel maar dit is voor mij allemaal nieuw hoor.

dekleinewitte wrote:Home-J;ik ben even niet mee.wat bedoel je met cache(disk&memory)wissen is dat bij internetopties bestanden wissen cookies wissen alle bestanden wissen?en wat bedoel je met refrech een paar keer?waar vind ik deze optie?of ben jij over smartftp aan het praten?sorry dat ik wat vragen stel maar dit is voor mij allemaal nieuw hoor.
Goed, even wat meer uitleg:
je browser houdt standaard een kopie van een pagina. Wil je er zeker van zijn dat je de laatste versie (dus zoals deze op server staat) bekijkt, gebruik dan in Internet Explorer de toetscombinatie CTRL+F5 om een harde refresh uit te voeren. Daarmee wordt echt de laatste versie opgehaald, zodat je niet naar een kopie van de vorige versie zit te kijken.
F5 geeft een normale refresh.

De Tijdelijke Internet-bestanden wis je via Extra & Internet-opties en dan de knop "Bestanden verwijderen...".

Goed ,dit probleem is dus ook van de baan.Je ziet dat ik nog veel moet leren.Ik heb ook nog maar 2jaar mijn pc en ik ben ook geen 20jaar meer zie je.Vroeger bij ons op school leerden we niets over pc,dus ben ik op 38jarige leeftijd eerst begonnen met avondschool te volgen over pc en nu heb ik de smaak te pakken.Groetjes